• نویسنده :
  • بازدید : [۸۴] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: سامسونگ ,

باتری گوشی سامسونگ مانند هر باتری دیگری عمری محدود دارد و بلاخره زمانی نیاز به تعویض خواهد داشت. در این مقاله در مورد باتری و عوامل کاهش عمر آن برایتان خواهیم گفت.

در انتها نیز در مورد باتری هایی که خراب می شوند و نیاز به تعویض دارند توضیحاتی ارائه داده و بهترین روش برای تعویض آن را نیز خواهیم گفت.

عمر باتری گوشی سامسونگ

عمر باتری با طریقه شارژ و همچنین نوع مصرف ارتباط مستقیم دارد. باتری های فعلی همگی از نوع لیتیوم یونی هستند. در باتری های لیتیوم یونی برخلاف گذشته که برای باتری های کادمیومی گفته می شد، چیزی به عنوان حافظه باتری وجود ندارد.

طرز صحیح شارژ کردن باتری گوشی سامسونگ 

در گذشته لازم بود تا باتری را در اکثر مواقع از صفر تا صد درصد شارژ کنید تا باتری همیشه بداند که صد درصد آن چقدر است. اما در باتری های لیتیوم یونی فعلی، این نکته برعکس است. شارژ طولانی مدت و حرارت ناشی از آن به باتری آسیب می رساند.

در باتری لیتیوم یونی حرارت و ضربه دو مولفه خطرناک و آسیب رسان محسوب می شوند. شارژ طولانی مدت گوشی سبب می شود حرارت باتری و گوشی بالا برود و در نتیجه از عمر باتر کاسته شود.

تعویض باتری گوشی در تعمیرات موبایل البان

ضمنا بهتر است گوشی را هنگام شارژ به حال خود رها کنید. کار کردن با گوشی باعث ایجاد حرارت می شود که این حرارت به اضافه حرارت خود شارژ شدن باتری باعث خراب شدن آن می شوند. حتی ممکن است باتری آنقدر باد کند که صفحه نمایش را بلند کند!

نکته مهم دیگر استفاده از کابل و شارژر استاندارد است

استفاده نادرست از باتری و خطرات ناشی از آن

استفاده نادرست از باتری گوشی سامسونگ و یا استفاده از گوشی با باتری خراب، می تواند برای کاربر خطرناک باشد. در ادامه چند نمونه را برایتان خواهیم گفت.

حرارت بالای باتری خراب گوشی سامسونگ

اگر به حرارت گوشی توجه نکنید، خطر انفجار یا آتش گرفتن باتری زیاد خواهد بود. این موضوع در دو حالت می تواند رخ دهد. اول اینکه باتری سالم است، اما شما در شرایط نامناسب آن را شارژ می کنید، مثلا گوشی نتواند تبادل حرارتی داشته باشد و زیر پتو یا لای مبل قرار داشته باشد.

وقتی باتری گوشی خراب باشد و مجبور باشید آن را مرتب شارژ کنید و بعضا مجبور خواهید بود تا هنگام شارژ با گوشی هم کار کنید، بنابراین دمای گوشی بالا خواهد بود و بالا خواهد ماند و این موضوع می تواند خطرناک باشد.

حتی حرارت های محیطی هم برای باتری بسیار خطرناک است. نزدیک بودن گوشی به منابع حرارتی مانند بخاری، رها کردن گوشی در ماشینی که در معرض نور آفتاب است و …

استفاده از گوشی هنگام شارژ شدن

وقتی گوشی در حال شارژ است و شما از آن استفاده نادرست و سنگین داشته باشید، علاوه بر داغ شدن، ممکن است باتری باد کند. باد کردن باطری بعضا می تواند سبب بلند شدن صفحه نمایش، شکستن صفحه نمایش یا حتی شکستن و آسیب دیدن برد شود.

این موضوع را جدی بگیرید و اگر باتری باد کرد، به هیچ عنوان به گوشی فشار فیزیکی وارد نکنید.

انفجار باتری 

حرارت و آسیب فیزیکی دو پارامتر مهم در باتری های لیتیومی برای آتش گرفتن و یا به اصطلاح انفجار باتری هستند. به دلیل خاصیت شیمیایی لیتیوم، این ماده به سرعت با هوا واکنش می دهد و اگر باتری سوراخ شود، آتش گرفتن آن حتمی است.

تعویض باتری گوشی سامسونگ | تعمیرات موبایل البان

برای همین موضوع است که می گوییم هرگز به باتری باد کرده فشار فیزیکی وارد نکنید، چون یا به اجزای دیگر گوشی آسیب وارد می آید، یا باتری سوراخ شده و منفجر می شود.

یکی از خاطرات بد شرکت سامسونگ در زمینه باتری، باتری های گلگسی نوت 7 بود که به دلیل طراحی اشتباه در چندین مورد آتش گرفته و آسیب های جدی وارد کرد و همین امر سبب شد تا نسب به گوشی های سامسونگ نگرانی های به وجود بیاید!

استفاده از شارژرهای نامناسب

استفاده از پاوربانک های نامرغوب و غیراستاندارد و یا شارژر فندکی ماشین و انواع شارژر های غیر استاندارد آسیب های جدی به باتری گوشی شما وارد می سازد.

زمان تعویض باتری گوشی سامسونگ 

همانطور که گفتیم باتری عمری محدود دارد و بلاخره باید تعویض شود. تعویض نکردنش می تواند برای صاحب گوشی بسیار عذاب آور و در برخی موارد آسیب زننده باشد. اما همیشه مشکل از باتری نیست و باید عوامل دیگری را هم در نظر گرفت.

تغییرات ناگهانی شارژ

اگر گوشی شما به صورت ناگهانی افت شارژ دارد و وقتی به شارژر وصل می کنید به صورت ناگهانی زیاد می شود، اینها به معنای خراب شدن باتری هستند. مثلا گوشی شما 20 درصد شارژ دارد و ناگهانی به صفر رفته و گوشی خاموش می شود و مجدد که روشنش کنید می بینید که ده درصد شارژ دارد یا وقتی به شارژر وصل می کنید با 40 درصد شارژ شروع می شود.

البته این مورد می تواند ناشی از خرابی مدار شارژ هم باشد، اما خرابی مدار شارژ احتمالا باعث خرابی باتری هم شده است. یک تعمیرکار حرفه ای حتما این موضوع را بررسی خواهد کرد.

اما پیش از هر کاری حتما در تنظیمات گوشی بخش باتری را هم ببینید که چه برنامه هایی در یک روز یا یک هفته گذشته باتری را به چه میزان مصرف کرده اند. اگر اپلیکیشن عجیبی دیدین، احتمالا گوشی شما ویروسی شده و مشکل نرم افزاری است.

بلند شدن صفحه نمایش یا مشکلات تصویری

یکی دیگر از نشانه های خرابی باتری باد کردن آن است. گاهی باد کردن باتری می تواند باعث بلند شدن صفحه نمایش شود و یا به صفحه نمایش فشار بیاورد و تصویر یا تاچ آن را دچار مشکل بسازد.

در این حالت به هیچ عنوان سعی نکنید با وارد آوردن فشار صفحه نمایش را به حالت اولیه برگردانید، چون یا باتری سوراخ و منفجر می شود و یا صفحه نمایش می شکند.

شارژ نشدن باتری گوشی سامسونگ

اگر باتری شارژ نمی شد، لزوما به معنای خراب بودن باتری نیست! خیلی عوامل دیگری هم هستند که باید قبل از باتری بررسی شوند. شارژر، کابل شارژ، مدار شارژ یا حتی کثیف بودن سوکت شارژ همگی می توانند از عوامل شارژ نشدن گوشی باشند

انواع باتری گوشی سامسونگ

باتری های موجود در بازار یا روکاری هستند، یا شرکتی (به نوعی های کپی) و یا بی کیفیت. بهترین باتری موجود در بازار باتری های شرکتی هستند که کیفیت بالایی دارند و مشابه به باتری اولیه گوشی شما کار خواهد کرد.

به هیچ عنوان باتری بی کیفیت برای گوشی خود تهیه نکنید چرا که مجبور خواهید شد خیلی زود مجدد آن را تعویض نمایید، به خصوص اینکه می تواند به مدارات داخلی گوشی هم آسیب برساند.

برخی از مراکز نیز باتری روکاری، یعنی باتری باز شده از دستگاه مشابه را به شما پیشنهاد می دهند، که بعضا خوب نیستند و علت باز شدنشان معلوم نیست.

بهترین باتری، آن است که فروشنده یا تعمیرکار موبایل روی آن به شما گارانتی بدهد.

جمع بندی

در این مقاله درمورد باتری گوشی سامسونگ مطالب کاملی برایتان گفته شد. همچنین نکات مهمی که در هنگام تعویض باید در نظر داشته باشید و یک راه بسیار کارآمد برای تعویض باتری. نگران نباشید، هرچقدر هم که خوب از گوشی خود استفاده کنید، باز هم نیاز به تعویض پیدا خواهد شد.

اما اگر در رابطه با باتری گوشی سامسونگ و یا سایر مسائل سوالی داشتین، می توانید در پایین همین پست سوال خود را به صورت کامنت بپرسید تا پاسخ سوال شما را بدهیم.

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی